Sigara Kullananlar İçin Beslenme Önerileri

25 Haziran 2018 Pazartesi, 10:01

İşte Beslenme ve Diyet Uzmanı Meltem Şeniz’de sigara içenlere beslenme önerileri.

Birçok hastalığın baş nedeni olan sigarayı bırakmak isteyip de bırakamayanlar beslenmelerine bir kat daha özen göstermeli. Bu öneriler sigaranın etkilerini azalttığı gibi vücuda olan hasarı da belirli ölçüde azaltacaktır. İşte Beslenme ve Diyet Uzmanı Meltem Şeniz’de sigara içenlere beslenme önerileri.

– Yeterli miktarda vitamin ve mineral içeren sebze ve meyve tüketimine ağırlık verin.

– Sigara içen kişilerin C vitamini ihtiyacı normalin iki katıdır. Bu nedenle C vitamini bakımından zengin olan kivi, kırmızıbiber, kuşburnu, portakal, limon, maydanoz, salatalık ve diğer yeşil yapraklı sebzeleri düzenli olarak tüketin.

– E vitamininden zengin soya ürünleri, zeytinyağı, ceviz ve fındık tüketin.

– Karoten maddesi cildinizi sigaranın olumsuz etkilerinden korur. Havuç, kayısı, ıspanak, lahana, marul gibi besinler karoten bakımından zengindirler.

– Antioksidan içeriği yüksek olan soğan ve sarımsağı sofranızdan eksik etmeyin.

– Günde 1-2 bardak süt veya yoğurt veya kefir tüketin.

– Bol yeşil salata tüketin. Kırmızılahana, havuç, brokoli, tere, ıspanak, semizotu, marul, nane gibi sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin.

– Kızarmış, yağlı, ağır soslu besinlerden uzak durun.

– Her gün çubuk tarçınlı yeşil çay için.

– Omega 3 ve omega 6’dan zengin olan balık, semizotu, ısırgan, keten tohumu gibi besinleri tüketin.

– Her gün 1 bardak ananas suyu için veya birkaç dilim ananas tüketin. Ananasta protein sindirimine yardımcı olan bromelain enzimi bulunur ve bu enzim toksinlerin daha kolay atılmasına yardımcı olur.

– 3 ana öğün ve 3 ara öğün şeklinde beslenin.

You must be logged in to post a comment Login

proje-bandirmacomtr