Son Dakika
23 Şubat 2019 Cumartesi

Sağlıklı Kilo Verebilmek İçin Diyet İpuçları

30 Ocak 2019 Çarşamba, 10:00
Sağlıklı Kilo Verebilmek İçin Diyet İpuçları

İnternette hızlı bir şekilde kilo verme konusunda çok fazla bilgi var. Diyetisyen tavsiyesi ile sağlığınızı iyileştirmek ve kilo vermenize yardımcı olmak için en iyi diyet ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

Eğer nasıl kilo vereceğiniz ile ilgili en iyi ipuçlarını arıyorsanız, internetteki bilgiler kafa karıştırıcı olabilir. Çiğ besinleri teşvik eden diyetlerden, paketlenmiş yiyeceklerin etrafında dönen yemek planlarına, her gün yeni bir diyet ortaya çıkıyor.

Buradaki en büyük sorun, çok kısıtlayıcı diyetler ve seçici yemek planlarının kısa vadeli kilo kaybıyla sonuçlanmasına rağmen, uzun vadede hiç bir işe yaramayışıdır. Bir diyet uygulayarak haftada 10 kg vermek her ne kadar cazip gelse de, bu kilo kaybı sağlıksız ve genelde kısa vadelidir. Güvenli ve başarılı kilo kaybının asıl anahtarı, bireysel ihtiyaçlarınızı karşılayan ve yaşam boyu sürdürebileceğiniz sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemektir. Aşağıdaki ipuçları sağlıklı ve gerçekçi bir şekilde kilo ve zindelik hedeflerinize doğru ilerlemenizi sağlar.

Sağlığınızı iyileştirmek ve kilo vermenize yardımcı olmak için en iyi diyet ipuçlarını yazımda bulabilirsiniz.

Sağlıklı yağlar

Yağ, genellikle zayıflamaya çalışırken ilk kesilen besin olmasına rağmen, sağlıklı yağlar aslında kilo verme hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. Zeytinyağı, avokado ve fındık gibi besinler bakımından zengin olan yüksek yağlı bir diyet uygulandıktan sonra birçok çalışmada kilo kaybının en üst seviyeye çıktığı gösterilmiştir. Ayrıca, yağlar daha uzun süre tok kalmanıza ve yemek yeme isteklerinizi azaltmanıza yardımcı olur.

Diyet lifi

Lif, sebzeler, meyveler, fasulye ve kepekli tahıllar da dahil olmak üzere birçok sağlıklı gıdada bulunur. Bazı araştırmalar, sadece daha fazla lif bakımından zengin yiyecekleri tüketmenin kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermiştir. Diyet lifi alımınızı arttırmak, salataya fasulye eklemek, kahvaltıda yulaf yemek veya lif bakımından zengin fındık ve yağlı tohumlarla atıştırma yapmak kadar kolaydır.

Yüksek proteinli kahvaltı

Kahvaltınıza yumurta gibi protein yönünden zengin yiyeceklerin dahil edilmesinin kilo kaybına faydalı olduğu gösterilmiştir. Kahvaltınızı yumurta ve sebzelerle yapılan protein dolu bir karışımla yapmanız için kilo vermenize yardımcı olabilir. Sabahları protein alımını artırmak, sağlıksız atıştırmalıklardan kaçınmanıza ve gün boyu iştah kontrolünü iyileştirmenize yardımcı olabilir.

Eklenmiş şeker

Özellikle şekerli içeceklere eklenen şeker, sağlıksız kilo alımı, diyabet ve kalp hastalıkları gibi sağlık sorunlarının başlıca nedenidir. Ayrıca, bol miktarda ilave şeker içeren içecekler ve unlu mamuller gibi gıdalar genelde sağlıklı besin maddeleri bakımından çok düşük olma eğilimindedir. Şekerli yiyecekleri yüksek oranda kesmek hızlı kilo vermenin harika bir yoludur.“Sağlıklı” veya “organik” olarak tanıtılan yiyeceklerin bile şeker açısından çok yüksek olabileceğini not etmek önemlidir. Bu nedenle, ürün etiketlerini okumak şarttır.

Dikkat dağılması

TV’nizin veya bilgisayarınızın önünde yemek yemek eğlenceli gibi görünse de, dikkatiniz dağılırken yemek yemek daha fazla yemenize ve kilo almanıza neden olabilir. Dikkatinizi dağıtacak öğelerin uzağında, yemek masasında yemek yemek, kilo kaybınıza yardımcı olacaktır. Akıllı telefonlar, yemek yerken uzak durmanız gereken başka bir cihazdır. Telefonlar da bir TV veya bilgisayar kadar rahatsız edicidir.

Yürüyüş

Birçok insan, kilo vermeye başlamak için sıkı bir egzersiz rutini uygulamak zorunda olduklarına inanıyor. Forma girmeye çalışırken farklı aktivite türleri önemli olmakla birlikte, yürüyüş kalori yakmak için mükemmel ve kolay bir yoldur. Günde sadece 30 dakikalık bir yürüyüşün kilo kaybına yardımcı olduğu gösterilmiştir. Ayrıca, günün her saatinde yapabileceğiniz eğlenceli bir etkinliktir.

Akıllı alışveriş

Bir alışveriş listesi oluşturmak ve buna bağlı kalmak, sağlıksız yiyecekleri dürtüsüz satın almaktan kaçınmanın harika bir yoludur. Ayrıca alışveriş listesi yapmanın sağlıklı beslenmeye yol açtığı ve kilo kaybına neden olduğu yapılan çalışmalarda ortaya konulmuştur. Marketteki sağlıksız ürünleri almayı sınırlandırmanın bir başka yolu, alışverişe çıkmadan önce sağlıklı bir yemek veya atıştırmalık tüketmektir. Araştırmalar, aç alışveriş yapanların daha yüksek kalorili ve sağlıksız yiyecekleri satın alma eğiliminde olduğunu göstermiştir.

İçinizdeki şefi keşfedin

Evde daha fazla yemek pişirmenin kilo kaybını ve sağlıklı beslenmeyi desteklediği gösterilmiştir. Her ne kadar restoranlarda yemek yemek zevkli ve sağlıklı bir beslenme planına uysa da, evde daha fazla yemek pişirmeye odaklanmak kilonuzu kontrol altında tutmak için harika bir yoldur.

Su

Gün boyunca yeterince su içmek genel sağlık için iyidir ve kilonuzu korumanıza yardımcı olabilir. 9.500’den fazla kişi ile yapılan bir çalışma, yeterince su içmeyen insanların beden kitle indekslerinin (BKİ) daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur.

Hedef belirleyin

Neden kilo vermek istediğinizi ve kilo vermenin yaşamınızı olumlu yönde etkileyebileceğini gerçekten anlamak çok önemlidir. Bu hedeflerin akılda tutulması, planınıza bağlı kalmanıza yardımcı olabilir.

Kendini mahrum bırakma

En sevdiğiniz yiyecekleri bir daha asla yiyemeyeceğinizi düşünmek başarısızlığa yol açabilir. Kendinizi mahrum bırakmak, yalnızca yasaklanmış yiyecekleri daha fazla istemenize ve sonunda diyetinizi bozmanıza neden olabilir. Uygun şekilde yapılacak olan kısıtlamalar kendinizi kontrol etmeyi öğretecek ve yeni, sağlıklı yaşam tarzınıza küskün hissetmenize engel olacaktır. Ev yapımı bir tatlıdan küçük bir kısmın tadını çıkarabilmek veya en sevdiğiniz yemekten az miktarda yemek, beslenme tarzınız ile sağlıklı bir ilişkiye sahip olmanın bir parçasıdır.

Gerçekçi ol

Kendinizi ünlü modellerle karşılaştırmak sağlıksız olabilir. Sağlıklı bir rol modeline sahip olmak, motive olmak için harika bir yol olsa da, kendinizi aşırı derecede eleştirmek sizi sağlıksız davranışlara itebilir. Nasıl göründüğünüze odaklanmak yerine nasıl hissettiğinize odaklamaya çalışın. Temel motivasyonlarınız daha mutlu, daha zinde ve sağlıklı olmak olmalıdır.

Boşluğu doldur

Can sıkıntısı, sağlıksız yiyeceklere ulaşmanıza neden olabilir. Araştırmalar, sıkılmanın genel kalori tüketimindeki artışa katkıda bulunduğunu göstermiştir. Can sıkıntısı insanları daha fazla daha fazla yemek yemeye iter. Hoşunuza giden yeni aktiviteler veya hobiler bulmak, can sıkıntısından kaynaklanan aşırı yemek yemekten kaçınmak için mükemmel bir yoldur. Motive olmak ve sağlık hedeflerinize sadık kalmak için sadece bir yürüyüşe çıkmak ve doğanın tadını çıkarmak bile daha iyi bir zihniyet içinde olmanıza yardımcı olabilir.

Son olarak

Kilo vermenin birçok yolu varken, uzun vadede başarılı kilo vermeyi sağlamanın en iyi yolu, yaşam boyu izleyebileceğiniz sağlıklı bir beslenme ve egzersiz planıdır. Her ne kadar bazı diyetler hızlı bir çözüm sunsa da, çoğu zaman sağlıksızdır ve çoğu insanın kilo verme hedefine ulaştıktan sonra sağlıksız alışkanlıklarına geri dönmesine yol açar. Daha hareketli ve aktif olmak, tüm yiyeceklere odaklanmak, ilave şekerleri azaltmak ve kendinize zaman ayırmak, daha sağlıklı ve mutlu olmanın birkaç yoludur.

Bu ya hep ya hiç süreci değil. Bu makaledeki tüm önerileri yerine getiremiyorsanız, sizin için işe yarayacağını düşündüğünüz birkaç taneyle başlamayı deneyin.

Dyt. Serkan Sıtkı Şahin

Kadinvekadin.net

You must be logged in to post a comment Login

proje-bandirmacomtr
avşa adası otelleri