Son Dakika
26 Ağustos 2019 Pazartesi

Sabah Yürüyüşünün Faydaları

22 Ocak 2019 Salı, 10:28

Düzenli yapılacak olan günlük sabah yürüyüşleri hayat kalitenizi oldukça etkiliyor…

Düzenli yürüyüş kalp krizi riskini yarı yarıya azaltabilir. Güçlü fiziksel egzersiz ve düşük kalp yetmezliği arasında bir bağlantı olduğu için kalp hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Yürüyüş, kalbinizin ve ciğerlerinizin gücünü artırarak günlük işlerinizi yorucu olmadan yerine getirme yeteneğinizi artırır. Bağışıklık sistemini güçlendirir ve hastalıkları uzak tutar.

Düzenli yürüyüş, kalbin daha verimli çalışmasını sağlayarak yüksek tansiyona engel olabilir. Kandaki “iyi” kolesterol seviyelerini artırabilir, bu da kalp krizi olasılığını azaltır. Sabah erkenden aldığınız oksijen, özellikle eklemleriniz için size büyük miktarda enerji verir.

Zinde ve sağlıklı hissettiğiniz zaman kendinize olan güveniniz artar. Yürüyüşe zaman ayırmak, günlük yaşamın stresinden uzaklaşmanın en iyi yoludur. Düzenli olarak yürüyüş yapmak, sırt ağrılarınız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir. Kas gelişimini teşvik eder, dolaşımı arttırır ve endorfin salınımını hızlandırır. Endorfin, kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.

Yürümek size enerji verir, sizi uyandırır ve zihninizi açar. Zihin değişikliği ile ruh haliniz değişir ve fiziksel ve ruhsal bir iyilik yaşarsınız. Haftada dört kez, 45 dakikalık bir yürüyüş, beslenmenizde bir değişiklik yapmadan yılda ortalama 8-10 kilo vermenizi sağlar. Yürüyüş, kaslarınızı güçlendirmenin yanı sıra yağ yakmanıza da yardımcı olabilir.

Dyt. Serkan Sıtkı Şahin

Kadinvekadin.net

Bir önceki yazımız olan SEN DE BAŞARABİLİRSİN başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

You must be logged in to post a comment Login

proje-bandirmacomtr
avşa adası otelleri
x