MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM SATIM SORUMLUSU VE DANIŞMANLIĞI SINAVLARI GERÇEKLEŞTİ

11 Aralık 2018 Salı, 14:29

Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu getirildi.

TOBB MEYBEM ve Ticaret Odası işbirliğinde galeri, showroom sahipleri ve çalışanları ile ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapanlar için “Mesleki Yeterlilik Belgesi” hizmeti başladı.

Bu kapsamda 6-10 Aralık tarihlerinde Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu ve Danışmanlığı sınavları yapıldı. Sınava katılan 70 aday için teorik sınavlar Ticaret Odası eğitim salonunda yapılırken, beş gün süren uygulama sınavı Bandırma Şentürk Oto Galeride yapıldı.

İl Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir. Halihazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için; Firma sahibi, Şube var ise şube müdürü, Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi, Firma Sahibi ve Şube Müdürleri Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5 belgesi, Pazarlama / Satış Personeli Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 belgesi almalıdır. Alınan Yetki Belgesi ve mesleki yeterlilik belgeleri 5 yılda bir yenilenecektir.

Bir önceki yazımız olan İNSAN HAKLARI, İNSAN OLMANIN GEREĞ başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

You must be logged in to post a comment Login

proje-bandirmacomtr
avşa adası otelleri
x