Kadınlar İçin İndirim “Dayanılmaz Çekici”

04 Aralık 2018 Salı, 10:19

Araştırmalara göre, bir giyim eşyasının fiyatı, yüzde 40-70 indirim sonucu 30-60 lira aralığına düştüğü anda, kadınlar için alışveriş dayanılmaz şekilde çekici hale geliyor.

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral: “Kasım’daki alışveriş festivallerinde online alımlarda suçluluk duyan kadın oranı sıfıra yakın.

Kasım ayı birbirinden özel indirimlerin yapıldığı alışveriş festivalleri ile geçti. Sadece 23.11’de ait resmi rakamlar açıklanırken, küresel kampanyaların Türkiye’de çok büyük karşılık bulduğu ortaya çıktı.

500’eyakın sanal mağazadan alışveriş yapan herkese nakit para ödeyen Avantajix.com,25-45 yaş aralığındaki çalışan kadın üyelerinin bir kısmı arasında, Kasım ayı alışverişfestivallerindeki eğilimlerini belirlemek amacıyla anket düzenledi.

Kadınlar mesaide yakalandı

11.11 dışındaki yoğun indirim günlerine mesaide yakalanan kadınlar, cazip kampanyalaraağırlıklı olarak dijital mağazalarda katıldılar.

Ankette, her 10 çalışan kadından yedisinin 23 ve 25 Kasım’da öğle tatilini tamamen,mesaisini de kısmen alışverişe ayırdığı belirlendi. 10 kadından sekizi giyim eşyası almak için bilgisayar ekranı başına geçerken, beşikozmetik ürünü, üçü de küçük elektrikli ev aleti satın aldı. Bilgisayar ürünleri, mobilya, kitap ve oyuncak da kadınların alışveriş sepetinde sıkcagörülen ürünler oldu.

Ankete katılan her 10 kadından sekizi yüzde 40-70 aralığında yapılan indirimleriçekici bulduğunu, yüzde 70 üzeri indirimlere ise şüpheyle yaklaştığını ifade etti. Yüzde 10-20 aralığındakiindirimlere ilgi göstermeyen kadınlar, yüzde 20-40 arasındaki indirimleri isebu özel günler için yetersiz buldu.

Ankete göre, kadınların yüzde 65’i, özellikle giyim eşyasında 30-60 lira aralığındaki ürünlere ilgi gösteriyor. Bir giyim eşyasının fiyatı, yüzde 40-70 indirim sonucu 30-60 lira aralığına düştüğü anda, kadınlar için alışveriş dayanılmaz şekilde çekici hale geliyor.

Suçluluk duygusu sıfıra yakın

Kayral, kadınların genellikle avm, çarşı veya pazar gezerken, tezgahtar ya da arkadaş baskısıyla gerçekten ihtiyaç duymadıkları ürünler aldıklarını ve bundan dolayı suçluluk duyduklarınıanımsatarak, “Kasım ayı alışveriş festivallerinde milyonlarca alışverişyapılmasına karşın, aldıkları ürünlerden dolayı suçluluk duyan kadınların oranısıfıra yakın oldu. Online alışverişte tezgahtar baskısı, arkadaş baskısıolmadığından kadın daha özgür alışveriş yapıyor. Gerçekten ihtiyaç duyduğu,ihtiyaç duymasa bile çok arzu ettiği ürünleri alıyorlar” dedi.

Kadınların yaptıkları tüm alışverişlerde, online alışverişin payının sürekli yükseldiğinigözlemlediklerini kaydeden Kayral, “Online alışveriş kadına, aradığı ürünündaha fazla çeşidine ulaşma imkanı sunuyor. Bir tıkla fiyat karşılaştırmasıyapabildiğinden içi rahat bir şekilde ürünü alabiliyor. Ayrıca, her alışverişe ödül para veren siteler alışverişleri benzersizşekilde ucuza getirebildiğinden, online mağazalar kadınlara daha cazip geliyor” diye konuştu.

You must be logged in to post a comment Login

proje-bandirmacomtr
avşa adası otelleri