Yaşıyla kurusuyla sıklıkla tükettiğimiz ve tüketmemiz gereken incir, lif bakımından zengin yapısıyla kabızlık problemi çekenlerin vazgeçilmez ilacı olmuş, içerdiği kalsiyum ve K vitaminiyle kemik yapısının güçlenmesinde oldukça katkı sağlamıştır. Bizler de bu iyi niyet göstergesinin karşısında saygıyla eğiliyor ve tek bir tanesinin telef olmaması için gerekli özeni gösteriyor muyuz gerçekten?

Aslında bu yazıda sadece incirin faydalarından bahsetmekti niyetim. İstanbul’ da yaşamama rağmen işe yürüyerek gitme lüksüne sahip olduğum için etrafı daha iyi gözlemleyebiliyorum. Yaz aylarının gelmesiyle yol üstündeki ağaçlar birer birer meyve vermeye başladı. Çağla, yeni dünya, erik, dut, incir, kiraz, ceviz… Peki bu meyveler ne oldu biliyor musunuz? Organik ve doğal beslenme adı altında sadece gösteriş için kilometrelerce yol katedip alışveriş yapan, olduğundan neredeyse 6-7 katı maliyete ürünleri satın almayı görev bilmiş insanlarımız tarafından kaldırım üzerinde yok olmaya bırakılıyor. Ne var ki, dalından topladığımız ve sevdiklerimizle paylaştığımız meyvenin organik sevgisini tadamayan bir nesil olduğumuzu her fırsatta hatırlamak ve hatırlatmak zorundaymışız gibi. Bugün, şimdi bir ağacın kurtarıcısı olmak ister misiniz? Hem toplarken yenen meyvelerin kalori hesabı yapılmıyor.

Gelelim dalından kopardığınızda sütü üstünde kalan incirin faydalarına;

Kan basıncınızı dengeler: Potasyum bakımından zengin olan incir ve yeşil yapraklı sebzeleri tüketmek, yüksek tansiyonnedeni ile oluşabilecek kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır.

Sindirim sisteminizi düzenler: Besin lifi yönünden zengin bir meyve olduğu için kabızlık sorunlarında uzmanlar tarafından da tavsiye edilmektedir. Özellikle kuru incir bağırsakların daha aktif çalışmasını sağlar.

Kilo vermenize yardımcı olur: Besin lifi ağırlıklı besinlerin sindirimi yavaşlatarak kan şekeri düzeyinde oluşan dalgalanmaları engeller. Bu sayede de bu besinler sayesinde uzun süre tokluk yaşanır. Dolayısı ile tok kalma saati daha uzun olduğu için daha az yemek yenir. Lif bakımından zengin bir içeriğe sahip olan incir özellikle diyet programları için muhteşem bir atıştırmalıktır. Açlığı bastırarak kilo verme sürecine yardımcı olur.

Demir kaynağıdır: Günlük 1 tane tüketilen incir vücudun demir ihtiyacının %1’ini karşılar. Demir eksikliği yaşanıyorsa incir beslenme programına dahil edilmesi gereken bir meyvedir.

Meme kanseri riskini azaltır: Yapılan bir araştırmaya göre incir içerdiği besin lifi sayesinde, özellikle menopoz döneminden sonra meme kanserine yakalanma olasılığını azalttığı görülmüştür. Düzenli incir tüketenler tüketmeyenlere oranla meme kanserine yakalanma olasılığını %34 azaltır.

Ağız yaralarını tedavi eder: 3 tane kadar taze incirin yaprağı ağızda çiğnenirse ağız içinde oluşan yaralara karşı faydalı olur. Ayrıca ağız kokusuna karşı da iyi gelir.

Kolesterol düşürür: İncirde var olan suda çözünebilen lif sindirim sistemindeki kolesterolü temizleyerek atılımını sağlar.

Antioksidandır: İncirin kuru versiyonu antioksidan bakımından oldukça zengindir. Meyvelerde bulunan antioksidan göz sağlığı için önemli yer tutmaktadır. İleri yaşlara bağlı olarak gelişen göz kusurlarında kuru incirden yararlanılabilir.

Doğurganlığı artırır: Geçmişten günümüze kadar incir, birçok cinsel sorun için tedavi amaçlı tavsiye edilmektedir. İncir genellikle kadınların doğurganlık özelliklerini güçlendirmektedir. Erkeklerde ise, cinsel istek artırıcı olarak bilinmektedir.