
Web sitelerine daha fazla trafik çekmek ve Dolaylı olarak daha fazla müşteri elde etmek isteyen kişilerin yolu eninde sonunda Google ile buluşuyor. Tabi dünyada en çok kullanılan arama motorlarından biri olan Google, Kullanıcılarına en iyi şekilde hizmet verebilmek için sıralama faktörlerini gizli tutar.
Aksi halde Google sıralama faktörlerini bilen herkes manipülasyona gider ve arama motorunu kandırarak sıralama alabilir. Google sıralama faktörleri dünyanın birçok SEO uzmanı tarafından kabul görmüş 200 ve Üzeri Google sıralama faktörü olduğunu bildirmektedir.
Google Sıralama Faktörleri
Google sıralama faktörleri içinde en önemli olanları açıklamadan önce neymiş bu SEO? Bilmeyenler için kısa ve öz açıklayalım. SEO: Arama motorlarında üst sıralarda olmak ve daha fazla trafik elde etmek isteyenlerin web sitelerini kendileri veya bir uzman vasıtası ile arama motorlarına uygun olarak optimize etmesidir. SEO genel olarak dijital pazarlamanın bir parçası olarak düşünülebilir. Site sahipleri veya SEO uzmanları genel olarak web sitelerini incelerken şu faktörleri dikkate alarak siteleri şu açılardan optimize etmeyi tercih eder.
Site Hızı
Tüm dünyada en çok dikkat edilen SEO kriterlerinden biri Site hızı kontrolüdür. Aslında çoğu zaman bu kriter bazen çok fazla abartılmaktadır. Şunu belirtmekteyiz ki SEO açısından hız önemlidir fakat aşırı abartmanıza gerek yok. Gtmetrix, thinkwithgoogle.com ve Google PageSpeed Insights gibi araçlarla sitelerinizin hızlarını kontrol edip optimize edebilirsiniz. Abartı kısmına gelince siteleriniz 0,001 saniyede açılmak zorunda kendi gözlemlerimize göre ortalama olarak 1,5- 2,5 saniye arasında mobil ve masa üstü hızına ulaşan açılış hızı ortalama olacaktır. Günümüz teknolojileri ve site kod yapıları ile bunun çok üzerine çıkmanız zor olabilir. Bu sebeple çok fazla yüklenmemenizi öneriyorum.
Ayrıca 3 saniyeden de geç açılan sayfalarınızın olmamasına dikkat etmelisiniz. Site optimizasyonu sırasında Doğru kod yapısı, Görsel optimizasyonu ve kaliteli bir sunucuda siteleri barındırmak çok fayda sağlar.
Doğru Title ve Desciription
Google ve kullanıcılara kendinizi en iyi şekilde anlatacağınız ve kullanıcıların da karar verme noktasında sizi tercih etmesi için çok fazla zamanınız yok. Kullanıcılar birkaç saniye içinde sizi başlıklar ile inceleyip tercih edip etmeyeceğine karar verir. Siz Öyle iyi Ana başlık ve açıklama girmelisiniz ki bunu hem arama motoruna ve kullanıcıya en iyi şekilde anlatabilmelisiniz. Bu sebeple Başlık seçimi yaparken çok iyi karar vermelisiniz.
En iyi title ve Description konusunda antrenmanlar yaparak doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz. Bazen 4.-5. Sıradaki sayfalar tıklanmasının en büyük etkeni doğru başlık ve açıklamayı girmesinden kaynaklanmaktadır.
Anahtar kelime optimizasyonu
Bundan 15 yıl önce arama motorunu kandırmak oldukça kolaydı, sitenin her yerine hedef anahtar kelimeyi yazıp spam yaparak sıralama almak mümkündü. Çünkü arama motorunun o alanda tarayacağı çok fazla sayfada yoktu. Şimdi ise her an milyonlarca yeni sayfa türetiliyor ve arama motoru yazılan her içeriği yapay zekası sayesinde anlıyor ve neredeyse doğru bilgi verip vermediğini bile anlıyor. Artık sadece doğru bilgi vermek yetmiyor, en iyi şekilde içeriği anlatabilmek de gerekiyor. Kullanıcıları sıkmadan en doğru anahtar kelime dağılımları ile ancak başarıya ulaşabilirsiniz.
Doğru içerik hazırlanışı
Google sıralama faktörleri içinde en önemli ve kullanıcıların hiç dikkat etmediği konulardan biri ise, kullanıcıyı memnun etmeyen hemen çıkıp gideceği yanlış içerikler ile yanıltmak. Arama motoru için çok önemli bir konu vardır. “Sitelere gönderdiği kullanıcıların memnuniyeti” Örneğin anahtar kelimesi için bir kullanıcıyı web sitesine referans olarak yönlendirmiş ve o kullanıcı girdiği sayfadan çıkıp başka bir sayfa içinde anahtar kelimesinin karşılığını arıyorsa ve bu hareketler çok fazla olursa arama motoru o siteye verdiği sıralamaları derhal geri alabilir. Hem doğru hem de kullanıcıyı memnun eden içerikler üretmek harika olacaktır.
Backlink Teknikleri
Bir SEO Kampanyasının en önemli faktörü Backlinktir! SEO Kampanyası sebze meyve üreten bir çiftçi gibi düşünürsek Backlink tarlanın gübreleme aşaması olarak düşünülebilmektedir. En iyi sıralamalar için doğru noktalardan alınmış backlinkler sitelerinizi her zaman arama motorlarında yükselmesine sebep olacaktır.
İç link optimizasyonu
Yukarıdaki metinde bahsettiğimiz üzere kullanıcı memnuniyeti arama motoru için çok önemlidir. Google sıralama faktörleri içinde kullanıcıyı sayfa içinde dolaştırmak (Tabi ki hilesiz, kullanıcı memnuniyeti ile) en etkili olanlardan biridir. Ayakkabı satan bir firma, ayakkabıyı sattıktan sonra kullanıcısını renkli ayakkabı bağcıkları sayfasına yönlendirip birde bağcık satarsa Google bu durumdan çok memnun kalır. Sayfalarca dolaşan kullanıcılar arama motorlarının en sevdiği yöntemlerden biridir. Kullanıcıları doğru sayfalara yönlendirecek hamleleri öneriyoruz.
Kırık link kontörü ve Daha fazlası
Bir mağazanın önüne geldiniz ve karşısında Domates 1TL Diye yazdığını gördünüz, Müşteri mağazanın içine girdi ve Domates tezgahında hiç domates kalmadığını gördünüz geri döndünüz. Tekrar geldiniz ve tekrar aynı şekilde sizi kandırıcı reklam tabelaları gördünüz. Bir daha o mağazaya gelir misiniz? Web sitelerin deki kırık linkler de tam olarak budur. Kullanıcıyı o sayfaya çağırıp karşılığında anlamsız bir sayfa veya boş bir sayfaya yönlendirmektir. Tüm web site sahipleri bir an önce kırık linkleri yok edip kullanıcıyı doğru yönlendiren sayfalar düzenlemesini öneriyoruz.
Google Sıralama Faktörleri için Son SEO Taktiği
Google her şeyden önce web sitelerinin yaşına da dikkat etmektedir. Bir çok kişi bir web sitesini kurarken binler milyonlara hitap etmeyi hedefler ve birkaç ay çalışma yaptıktan sonra herhangi bir ilerleme görmediği için vaz geçip ilgisini farklı yerlere yöneltebilir.
Unutmayın ki yeni doğmuş bir bebekten hemen konuşup, atlayıp zıplamasını beklemediğiniz gibi, ( HZ. İsa gibi mucize bir bebek değilse tabi, yani milyonlarca dolar bütçeli bir holding sitesi değilse) web sitelerinden de hızlı ilerleme beklemeyin. Arama motoru yeni web sitelerine sıralama şansı vermeyebilir. Onların ahlakını içerik kalitesini iyice analiz ettikten sonra ortalama 120 gün içinde iyi sıralamalara sokabilir. Tam tersi oluyorsa bunun uzun vadeli olmayacağından hiç şüpheniz olmasın. Bu sebeple SEO analiz Google sıralama yarışması içindeki web site sahipleri de yeni web siteleri ile yarışmaya girdikleri için sıralama alamıyor, olağan dışı hareketler ile web sitelerini backlink ve güncellemelere boğuyorlar. Doğru olan biraz dinlenmesi..
SEO yarışmasından ayrı tüm web siteleri için acele etmeyin, arama motorunu uzun yıllar kullanacak ve faydalanacaksanız siteleri backlink, spam içerik ve bir çok zararlı etken ile boğmayın onlar sizin için uzun süre emek verecek bebekleriniz. Sadece büyüyüp para kazanmayı doğru çalışmayı öğrenmeleri gerekiyor.


Genel Yayın Yönetmeni
haber@bandirma.com.tr