Boks Nasıl Çalışılır? | Bandirma.com.tr

22 Ocak 2022 - 20:06

Boks Nasıl Çalışılır?

Boks Nasıl Çalışılır?
Son Güncelleme :

04 Ocak 2022 - 12:59

google haberler
hemoroid

Boks, iki rakibin saldırı ve savunmasını yumruklarla yaptığı ciddiyet, cesaret, güç ve dayanıklılık isteyen bir bakıma tehlikeli bir spor dalıdır. Amatör ve profesyonel olarak yapılabilen ciddi çalışmalar ve antrenman gerektiren bir spordur.

Boks Tarihi

Tarihi Eski Yunan ve Roma’ya kadar dayanan bu spor o zamanlar çok acımasızca hatta ölümüne oynanan bir oyundu. O zamanlarda bu spora yasak getirilmesinden sonra 18-19. Yüzyıllarda tekrar ortaya çıkmıştır. Çağdaş boksun temelleri ise 1866 yılında ilk amatör spor kulübünün açılmasıyla eldivenli oyun kuralları getirilerek atılmıştır. 1960 ve 1970 yıllarında Muhammed Ali’nin yükselmesi ve efsaneleşmesiyle boksa olan ilgi artmıştır. Daha fazla boks tarihi hakkında bilgi almak için şu sayfaya yada boks haberleri için de şu bloğa bakabilirsiniz.

Boks Hakkında Genel Bilgiler

Boks müsabakaları ring adı verilen, kare şeklinde olan bir platformda oynanır. Ringin çevresi 3 veya 4 sıra halatla çevrelenmiş olup kenar uzunluğu 6,1 metre olarak belirlenmiştir. Yerden yüksekliği ise 91 cm ile 122 cm arasında değişkenlik gösterir. Amatör müsabakalar 2 dakikalık 5 raunt şeklinde oynanırken profesyonel müsabakalar 3 dakikalık 15 raunt şeklinde oynanmaktadır.

Müsabakalarda dirsek, kafa, ense, omuzlarla rakibi itmek, böbreklere vurmak veya belden aşağısını kavramak yasaktır. Yere düşmüş olan oyuncuya vurmak yasaktır. Oyuncu yere düşerse diğer oyuncu kalkmasını beklemek durumundadır. Rakibe çelme takmak, tutarak vurmak ve konuşmak da yasaktır. Müsabakalar izleyen hakemler tarafından puan sistemiyle oynanmaktadır. En çok puanı alan raunt sonunda oyunu kazanır.

Boks nasıl çalışılır?

Boks antrenmanları yüksek enerji ve direnç ister. Antrenmanlar kum torbasına karşı, gölge boksu, kondisyon koşusu veya ip atlama gibi farklılık gösterebilir.

Öncelikle duruşunuzu iyi ayarlamanız gerekmektedir. Olabildiğince rahat ve ani hareketlere müsaade edecek bir duruşunuz olmalıdır. Sol ayağınız biraz önde ve gerideki sağ ayağınız biraz daha sağda ve uzak olmalıdır. Hafif sağa dönük tutmanız gereken ayaklarınızın uç kısımları sol tarafınızı rakibe göstermenizi sağlar. Sol yumruğunuz çene hizanızda ve ilerde bulunmalı. Dirseklerinizi rakibin saldırılarına karşı hazır bulundurmak için içe doğru çekmelisiniz. Bedeninizi biraz öne doğru eğik tutmanız gelen saldırılardan devrilmeden kaçmanıza olanak sağlar.

Saldıracağınız esnada yumruklarınızın eldiven içinde iyice sıkılmış olması önemlidir. Zamanlaması ve şekli doğru vuruşlar boksun en önemli kuralıdır.

 Boksta Vuruş biçimleri şu şekildedir:

  • Sağ direkt
  • Sol direkt
  • Sağ kroşe
  • Sol kroşe
  • Aparkat (uppercut)
  • Swing
  • Dış el Yumruk
  • Sağ dış el yumruk
  • Sol dış el yumruk
  • Direkt yumruk
  • Direkt vuruşlar adından da belli olacağı üzere düz ve direkt olarak yapılan vuruşlar iken kroşeler 45-90 derece açı yaparak yapılan vuruşlardır.

 Evde Boks için temel bir antrenman şu şekildedir:

  1. Sabit durarak güç toplayarak direkt yumruk (45 saniye)
  2. Duruşunuzu bozmadan kolları değiştirerek sırasıyla tavana doğru yumruk sallayın (45 saniye)
  3. Yumruk atarken olduğunuz yerde koşar adım hareket edin (45 saniye)
  4. Eğil-kalk-ön kroşe-eğil-kalk-arka kroşe sırasını tekrarlayın (45 saniye)
  5. Durduğunuz yerde dengenizi kaybetmeden sırasıyla ön ve arka aparkat (45 saniye)
  6. Omuzlarınızı yuvarlayarak tüm gücünüzle ön ve arka aparkat (45 saniye)
  7. Düzenli olarak uygulamanız tavsiye edilir. Her antrenman geçişinde 30-45 saniye dinlenin.

Bir boks sporcusu, yaptığı antrenmanları yoğun tempo ve yüksek güç gerektiren zorlayıcı egzersizler ile antrenmanlarına devam etmektedir. Boks ağır sporlardan bir tanesidir. Kendini savunmak isteyen kişilerin başvurduğu birçok yolların en başında gelmektedir. Güce dayanır ve tüm bedenin yağ yakması için yardım eder. Boks sporu üst vücut odaklıdır.

Bilek, kol, omuz güçlendirmek için uygundur. Birçok teknik içerir. Tehlike riski barındırır. İnsan vücuduna gelen yumruk darbeleri vücuda ve organlara hasar vermektedir. Bu yönde spor çalışmalarına katılmak isteyen bireyler bu riskleri göz önüne almalıdır. Boks, disiplin ve süreklilik gerektirir. Antrenörün uygun gördüğü aralıklarla yapılmalı, ani yüklenmeden kaçınılmalı, teknikleri tam öğrenene kadar bir sonraki seviye tekniklerine geçilmemeli ve mutlaka tekniklerle birlikte kol grubu kaslarını güçlendiren egzersizlerle desteklenmelidir.

Boks sporcusu düzenli ve disiplinli bir şekilde antrenmanlara devam eder. Antrenmana gelirken su, havlu, boks ekipmanları ve boks kıyafetlerini getirmelidir. Boksa iyice ısınarak başlanmalıdır. Özellikle üst vücudun ağırlıkta olduğu hareketlerle tüm vücut ısınması gerekir. İyice ısınan bir sporcu düzeyine yönelik tekniklerle başlayabilir. Yeni öğrendiği teknikleri geliştirir veya öğreneceği teknikler üzerine yoğunlaşır. Ardından kum torbasında en az 20 dakika boyunca çalışma yapar. İp atlar, ağırlık çalışır. Özellikle üst vücuda yönelik en pratik egzersizlerden olan şınav hareketini setler halinde programına uygun yapar. Antrenman sonlarına yaklaşırken rakibi ile ring de pratik yapabilir. Ardından soğuma hareketleri ile antrenmana son verilir. Bir boks sporcusu için kullandığı ekipmanlar, antrenmanda vazgeçilmezdir. Boks sporcusu için önemli ekipmanlar ve nasıl çalışması gerektiği aşağıda yer almaktadır.

Bir Boks Sporcusu İçin Gerekli Antrenman Ekipleri Nelerdir?

Boks antrenmanları uygun görülen ekipmanlar ile yapılmalıdır. Ekipmanların amacı, vücuda gelen sert darbelerden korumak, sert atılan yumruklar da elde oluşan hasarı azaltmak, antrenman çalışmasını kolaylaştırmak ve verimliliği arttırmak için kullanılır. Ekipman olmadan yapılan boks antrenmanları tavsiye edilmez. Bu ekipmanlar arasında en çok kullanılanı şunlardır:

1.) Boks eldiveni: Boks yoğun el hareketleri içerdiğinden bolca yumruk kullanılır. Yumruk atarken el kemiklerinde oluşan hasarı azaltmak için boks eldiveni kullanılır. Boks eldiveni kalınlığına göre kendi arasında gruplara ayrılır. ( Örneğin 8 oz eldiven) Boks eldiveni müsabakalarda olduğu gibi kum torbası çalışmalarında da kullanılmaktadır.

2.) Kum torbası: Kum torbası bir boks sporcusu için çok gereklidir. Özellikle atılan yumruk tekniklerini geliştirmek ve yumruğu sertleştirmek için kullanılır. Yoğun kondisyon arttırıcı egzersizler için uygundur. Sporculara bolca kalori yaktırır. Genellikle asılarak kullanılır.

3.) El bandajı: El bandajı, kum torbası çalışmalarında veya müsabakada eldiven içine giyilir. Parmaklar arasında boşluğu azaltarak parmakların ve bileğin yumruk sırasında zarar görmemesi için yardım eder. El bandajı uygun olarak bağlanarak antrenmana başlanmalıdır.

4.) Kask: Kask müsabaka esnasında giyilir. Özellikle spora yeni başlayanlar için tercih edilir. Bazı antrenmanlarda profesyoneller tarafından kask kullanılması tercih edilmez. Kask beyne gelen darbeleri engeller.

 

bandırma web tasarım

avşa adası otelleri
BANDIRMA HABERLERİ
avşa adası otelleri
x