Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Belgelerin Elektronik Ortamda Saklanması ve Yönetimi

e-Dönüşüm ile birlikte işletmelerin mali süreçlerini kapsayan birçok işlem dijital ortamda gerçekleşir hale geldi. Bu durum işletmeleri daha verimli hale getirirken önemli belgelerin de uzun yıllar boyunca elektronik ortamda saklanıp ihtiyaç duyulduğunda hızlı bir şekilde erişilebilir olmasına imkan tanıdı.

e-Dönüşüm ile birlikte işletmelerin mali süreçlerini kapsayan birçok işlem dijital

İşletmelerin teknolojiyi faturalandırma ve mali yönetim süreçlerinde etkin bir şekilde kullanmaya başlamasıyla birlikte ortaya çıkan bir diğer durum da önemli belgelerin elektronik ortamda saklanması oldu. Hazırlanan faturalardan tutulan defterlere kadar mali değere sahip çeşitli belgelerin belirli bir süre boyunca saklanması yasal düzenlemeler ile zorunluluk olarak belirlenmiş durumda.

E-Arşiv Nedir? E-Arşiv ile Faturalarınızı Dijital Ortamda Güvende

Basılı faturalar halen daha belirli limitler kapsamında kullanılabilir olsa da güncel yasal düzenlemeler ile e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçiş zorunlu tutulmaktadır. İşletme olarak e-Fatura mükellefi olan diğer tüzel kişilere dijital ortamda e-Fatura düzenleyebilirsiniz. e-Fatura sistemini kullanmayan işletmeler ve vergi mükellefi olmayan son tüketiciye düzenlemeniz gereken mali belge ise e-Arşiv fatura adını taşır.

e-Arşiv fatura, geçmişte basılı olarak düzenlenen ve saklanan fatura sisteminin dijital ortama uyarlanmış versiyonudur. Müşterilerinize yönelik oluşturduğunuz dijital faturaları yani e-Arşiv faturaları düzenledikten sonra müşterilerinize iletmeniz ve faturaları belirli bir süre boyunca saklamanız gerekir. e-Arşiv sistemi ile geleneksel fatura düzenlemenin getirdiği baskı maliyetlerinden, harcanan zamandan ve fiziksel faturaların arşivlenmesi gibi sorumluluklardan arındırılmış bir faturalandırma süreci elde edilir.

Orka e-Arşiv programı, işletmenizde kullandığınız diğer yazılım çözümleri ile entegre bir şekilde çalışabilir. Böylelikle fatura düzenleme sürecini tamamen otomatize etmek mümkün hale gelir. Oluşturulan e-Arşiv faturalar hakkında GİB raporlaması oluşturularak e-Arşiv belgelerinin bir kopyası müşterilerinize dijital kanallar aracılığı ile iletilir. e-Arşiv sistemi ile ilgili dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de düzenlenen dijital faturaların 10 yıl boyunca saklanması gerektiğidir. Orka e-Arşiv programı ile faturalarınız 10 yıl boyunca güvenle saklanır. İhtiyaç duyduğunuzda kullanıcı dostu arayüzü sayesinde aradığınız faturaya kolay bir şekilde erişebilirsiniz.

E-Defter ile Defterlerinizi Dijital Olarak Saklayın

e-Dönüşümle birlikte işletmeler e-Fatura ve e-Arşiv’in yanı sıra işletmeler için kullanımı zorunlu hale getirilen bir diğer uygulama da e-Defter’dir. Yevmiye defteri ve büyük defter tutmak zorunda olan işletmeler geçmişte kağıt üzerinde yer alan muhasebe kayıtlarını, e-Defter uygulaması ile GİB uyumlu bir şekilde dijital ortamda tutmak zorundadır. Kayıtların dijital ortamda tutulmaya başlanması hem işletmelerin hem de kamu kuruluşlarının mali verilere erişimini ve incelemeyi kolaylaştırır.

Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu tarafından belirtilen gerekliliklere uygun olarak e-Defter kullanmanızı sağlayan Orka e-Defter programı ile muhasebe kayıtlarınızı verimli bir şekilde tutarken yasal sorumluluklarınızı da yerine getirebilirsiniz. Kullanıcı dostu arayüzü ve diğer muhasebe programlarıyla entegre bir şekilde çalışabilmesi sayesinde Orka e-Defter uygulaması işletmelerin mali süreç yönetimini kolaylaştırır. Beyan tarihlerinde ise düzenlediğiniz e-Defteri pratik bir şekilde GİB’e iletebilirsiniz. Tıpkı e-Fatura ve e-Arşiv’de olduğu gibi düzenlenen e-Defter belgelerinin de 10 yıl boyunca saklanması işletmelerin sorumluluğundadır. Orka e-Defter programı aracılığı ile hazırladığınız e-Defter kayıtlarını 10 yıl boyunca dijital ortamda güvenle saklayabilirsiniz.

İşletmelerin elektronik ortamda düzenleyip saklaması gereken belgeler arasında e-Fatura, e-Arşiv ve e-Defter ön plana çıksa da yasal yükümlülüklerinin yerine getirilmesi ve işletmelerin geçmiş dönemlere ait kayıt tutması adına dijital belgelerin arşivlenmesi önemli bir süreçtir. Üstelik ihtiyaç duyulduğunda bu belgelere kısa süre içerisinde erişilebilmesi de gerekir. Orka tarafından geliştirilen e-Dönüşüm ve muhasebe çözümleri ile işletmeniz için kritik öneme sahip olan mali belgeleri elektronik ortamda güvenle saklayabilirsiniz.